A A A
Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

Modelowa ścieżka aktywizacji

„Modelowa ścieżka aktywizacji” ma na celu usprawnienie działań w stosunku do osób bezrobotnych (zwłaszcza tych, które znajdują się w szczególnej sytuacji na rynku pracy) oraz zagrożonych wykluczeniem społecznym. Dla pracowników publicznych i niepublicznych instytucji rynku pracy oraz pomocy społecznej jest ona schematem przepływu strumieni informacji pomiędzy swoimi jednostkami, w celu najodpowiedniejszego wsparcia dla osób bezrobotnych. Z kolei dla beneficjentów tychże instytucji – optymalną i przejrzystą drogą prowadzącą do aktywizacji zawodowej.

Do użytkowników proponowanego modelu należą:

  • pracownicy publicznych i niepublicznych instytucji rynku pracy,
  • pracownicy publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej.

Dla użytkowników modelu „Modelowa ścieżka aktywizacji” została przygotowana w formie schematu przejścia z etapu na etap. Zawiera ona poszczególne kroki, jakie powinien przejść beneficjent tychże instytucji wraz ze wskazaniem etapów, w których instytucje powinny nawiązać ze sobą współpracę. Model ma na celu udostępnienie pracownikom instytucji rynku pracy i pomocy społecznej schematu działań niezbędnych do udzielenia kompleksowej i profesjonalnej pomocy osobom bezrobotnym. Współpraca instytucji docelowo zaowocować ma aktywizacją osób bezrobotnych, a przede wszystkim osób znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy oraz osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, czyli odbiorców modelu.

Proponowany model został odrębnie skonstruowany dla osób bezrobotnych. Wersja dla odbiorców ma postać interaktywnej ścieżki z dokładnym określeniem kroków przejścia pomiędzy instytucjami rynku pracy a instytucjami pomocy społecznej. Atutem modelu jest przejrzystość treści zamieszczonych w każdym elemencie ścieżki.

Dodatkowym atutem, a także przejawem innowacyjności modelu, jest uwzględnienie kompleksowości podejmowanych działań poprzez odpowiedni przepływ informacji pomiędzy instytucjami. Upowszechnienie stosowania systemu SEPI przez pracowników instytucji przyczyni się do zwiększenia efektywności działań na rzecz aktywizacji osób bezrobotnych. Dzięki takiej współpracy pomiędzy instytucjami udzielanie pomocy beneficjentom będzie adekwatne z ich potrzebami.

 
(dla osób bezrobotnych / poszukujących pracy)

 
(dla instytucji pomocy społecznej i rynku pracy)